E-handel för B2B i Magento

E-handel är inte bara för de som säljer kläder eller konsumentprodukter direkt till slutkonsument, utan en välfungerande webbshop är även extremt viktigt för företag som säljer till andra företag. Många beställare förväntar sig ett enkelt och användarvänligt flöde för att kunna lägga ordrar när det passar dem. Vi har byggt flera framgångsrika webbshopar för B2B, vilket gett oss stor erfarenhet av att skräddarsy E-handel för företag. Detta ser vi som en otrolig styrka då det ofta är väldigt anpassade flöden och rutiner, som skiljer sig mot vanliga webbshopar, när man ska sälja till andra företag online. Professionella inköpare tar med sig krav och förväntningar ifrån sitt privata shoppande och förväntar sig att en webbshop ska uppfylla de krav och behov som en vanlig konsumentshop har. Det är väldigt viktigt att man tar reda på vad era kunder förväntar sig av en B2B e-handel för att kunna leverera rätt lösning och öka kundnöjdheten. Några viktiga punkter att tänka på är:

Enkelhet- Det måste vara enkelt att hitta rätt produkter och vara lätt att handla. Om kunderna hellre ringer eller i värsta fall faxar in beställningarna så är det något som är fel. Några sätt att förenkla processen är att erbjuda repeat orders, snabborderfomulär, sparade ordrar etc.

Anpassat- En befintlig B2B kund måste kunna logga in och se sina priser, sina produkter etc. De måste enkelt kunna lägga ordrar utan att behöva fundera. En B2B webbshop måste anpassa sig efter era kunder, inte kunderna efter shopen.

Enkelt att administrera - För att shopen ska vara levande och lätt att hantera så är en koppling till affärssystem väldigt viktigt. Shopen ska vara en extra säljare och avlasta säljarna inte tvärtom. Vi har stor vana av att bygga skräddarsydda integrationer mellan Magento och de flesta stora affärssystem som tex Microsoft NAV, SAP, Jeeves, Specter, Visma, Garp, Winbas, Filemaker.

Fördelar med webbshop i Magento

Några utav fördelarna med att bygga en skräddasydd B2B webbshop i Magento:

  • Bättre service till era kunder: Låt kunden bestämma när de vill handla.
  • Effektivisera säljarnas tid: Låt kunderna beställa förbrukningsmaterial, tillbehör etc direkt i webbshopen.
  • Ökad försäljning: Sälj mer med en extra kanal och gör det lättare för nya kunder att hitta era produkter

B2B kunder vi jobbar med