TACK ALLA NI SOM BESÖKTE OCH DELTOG UNDER WEBBHUSETS MAGENTODAG 2017

Vi på Webbhuset vill tacka alla deltagare som var med och gjorde den sjunde upplagan av Webbhusets Magentodag till en sån fantastisk dag. Tack till alla duktiga talare som levererade intressanta och inspirerande föreläsningar. Ett stort tack går också till våra partners Svea, Dibs och Nosto som hjälpte till att göra dagen möjligt.

Ladda ner presentationerna här:

Charlotte Bachman Katz, Kappahl

Rikard Andersson, Nosto

Markus Nordlund. Newbody

Conversionistas presentation hittar ni här https://conversionista.se/magentodagen/


Årets talare


Joel Löwenberg

Gymkompaniet/Svea

Joel Löwenberg äger Gymkompaniet.se och kommer att prata om sina erfarenheter av de stora svängningarna och utmaningarna i E-handelns uppstartsvärld, där Gymkompaniet senaste tre åren upplevt hur omsättningen först dalat för att sedan fyrdubblats. I en värld av jättar blir det här fokus på hur man som mindre företag kan hitta sina kundfördelar och sin nisch.

Patrik Müller

DIBS

Patrik Müller har över tio års erfarenhet av e-handel, betalningar på nätet och är en flitig talare på konferenser, seminarier och utbildningar. Det som inte Patrik kan om e-handel är nästan inte lönt att veta. Patrik är en van besökare på världens största e-handelsmässa (IRCE) och har järnkoll på nya trender och vad framtiden inom e-handel har att erbjuda.

Ole Sauar

Jollyroom

Ole Sauar är 38 år gammal och har 20 års erfarenhet av e-handel. Sauar etablerade en av de första nätbutikerna, Viking Computer Arendal år 1996. Företaget sammanslogs med Komplett i Sandefjord år 1999. Efter en period som chef för Kompletts fysiska butiker i Norge tog Sauar ansvar för upp-byggnaden av Komplett i Sverige och Danmark från år 2000 till 2009. År 2010 startades Jollyroom i Göteborg.

Andrea Marschall

L'Oréal

Andrea jobbar som Nordic E-commerce manager PPD på L'Oréal och är e-handels ansvarig för L'Oréals professional products. Med erfarenheter från Nelly, Bubbleroom och Casall så har Andrea en gedigen bakrund inom e-handel både inom b2c och b2b. På Magentodagen kommer hon att berätta om hur L'Oréal jobbar med B2B försäljning online och vilka hinder och möjligheter man ser.

Charlotte Bachmann Katz

KappAhl

Charlotte Jobbar som Digital Sales Manager på KappAhl och ansvarar för deras digitala säljkanaler inklusive deras e-handel. Hon har tidigare jobbat som online affärsutvecklare på H&M, grundade e-handelsföretaget danskdesign.nu och har varit commercial manager på designonline.se. Hon är med sina 11 år inom e-handel en av de mest erfarna i den Nordiska e-handelsbranschen.

Rikard Andersson

Nosto

Rikard jobbar som Head of Northern Europe på Nosto och har tidigare haft rollen som affärschef på marknadsplatsen Fyndiq. Nosto är en avancerad men lätthanterlig personaliseringslösning som låter e-handlare skapa, lansera och optimera 1:1 marknadsföringskampanjer. Nosto kommer att prata om varför man bör personalisera, hur man kan göra det och även presentera case där e-handlare arbetat framgångsrikt med sin personalisering. Nosto analyserar kundernas beteende i webbutiken, lär sig deras preferenser, och använder datan för att leverera automatiserade och personliga rekommendationer i realtid för att förbättra kundupplevelsen.

Markus Nordlund

Newbody

Newbody & Spicy dream har skapat flera tusen webbshopar åt sina kunder, skolklasser och idrottslag för att de lättare ska kunna spara ihop till drömupplevelsen. Markus kommer att berätta om vad resan från kataloger, papper och penna till digitala beställningar har inneburit..

Martin Lundvall

Convertionista

Konvertera i Mobilen - också!
Allt fler av dina besökare använder mobilen men det är fortfarande inte där köpen sker. E-handlarna har inte knäckt den nöten ännu. Martin ger dig konkreta tips på hur du kan förbättra konverteringen i mobilen.