TACK ALLA NI SOM BESÖKTE OCH DELTOG UNDER WEBBHUSETS MAGENTODAG 2019


Håll utkik för info om Magentodagen 2020!

Vi på Webbhuset vill tacka alla deltagare som var med och gjorde den nionde upplagan av Webbhusets Magentodag till en sån fantastisk dag och gjorde att vi slog ytterligare ett publikrekord. Tack till alla duktiga talare som levererade intressanta och inspirerande föreläsningar. Ett stort tack går också till våra partners Svea, Dibs och Nosto som hjälpte till att göra dagen möjligt.




Ladda ned presentationerna här:

Albert Dahlin Webbhuset & Victor Halvarsson Vanbruun

Robin Petterson, Here

Eric Lundkvist, MQ

Tobias Ahlin, Minecraft

John Ekman, Conversionista

Stephanie Kershaw, Magento

Tid och plats


  • Datum: Onsdagen 30 januari, Clarion Hotel Post, Göteborg
  • Tid: 8:30 - Registrering och frukost.
  • 9:00-16:00 - Föreläsningar.
  • 16:00 - Bubbel och mingel.
  • Plats: Clarion Hotel Post, Göteborg
  • Pris: Gratis (för kunder, utvecklare och e-handlare).
  • Leverantörer och övriga betalar 2459 kr (ex moms)

Vad ingår?


  • Entré
  • Lyssna till inspirerande talare och experter
  • Träffa över 140 andra deltagare och knyta värdefulla kontakter.
  • Möjlighet att träffa branschexperter och leverantörer
  • Lunch & fika
  • Eftermingel med Bubbel

Agenda


8:30-9:00 Registrering & Frukost

9:00 Webbhuset introduktion

9:20 Sanna Ramfors & Sofie Bjerkefeldt, Apsis

Automatiserade kundresor beroende på kundens beteende.

9.45 Albert Dahlin Webbhuset & Victor Halvarsson Vanbruun

Framtidens e-handel, Progressive Web Apps och en ny nivå av prestanda.

10:15 Kaffepaus

10:45 Patrik Müller, DIBS

Patrik berättar om de senaste och starkaste trenderna inom retail och e-handel som han snappat upp på världens största konferens inom retail.

11:15 John Ekman, Conversionista

Röstgränssnitt är den Tredje Digitala Revolutionen, enligt John. Mycket tyder vi kommer prata med det mesta runt omkring oss, och det kommer att gå fortare och bli mer omfattande är vad vi kan ana idag. John gillar inte fluffigt framtidssnack, så här kommer det bli fokus på vad du och ditt företag eller organisation borde göra NU, för att att vara förberedda när tåget går.

12:00 Lunch
Fisk från Göteborgs fiskauktion, krispig chorizo, dill, citron, gremolata, rostad potatis.
13:00 Stephanie Kershaw, Magento

Magento 2.0 Ecommerce for the future and what's next for Magento and Adobe.

13:45 Eric Lundkvist, MQ

Hur man bygger en framgångsrik digital organisation i dagens föränderliga värld.

14:15 Fika


14:40 Tobias Ahlin
, Minecraft

En accelererande utvecklingstakt inom teknik och i samhället tvingar oss att ta fler beslut i snabbare takt om vi inte vill halka efter. Och varenda anställd i våra företag måste göra det. A/B-tester är ett av de nyare verktygen i våra verktygsbälten, men vad kan vi göra mer? I den här föreläsningen pratar Tobias om hans erfarenheter kring hur vi kan bygga företagskulturer som hjälper oss att ta bättre beslut.

15:25 Robin Pettersson, Here

Digital Marknadsföring - Konkreta tips och effekter.

15:40 Avslut och summering

Bubbel och mingel

Nedan är några av talarna 2019. Fler presenteras inom kort


Eric Lundkvist

Eric Lundkvist

E-handelschef - MQ

Digitalt driven marknadsförare med lång och bred bakgrund inom e-commerce när det gäller marknadsföring, utveckling, digital synbarhet, konvertering och uppföljning. Eric har tidigare jobbat som e-handelschef på Kvdbil, dessförinnan Digital Marketing Manager på Miljonlotteriet, Country Manager för Sportingbet samt CRM Manager på Ladbrokes. Eric ska prata om hur man bygger en framgångsrik digital organisation i dagens föränderliga värld.

John Ekman

John Ekman

Chief Conversionista - Conversionista

Röstgränsnitt är den Tredje Digitala Revolutionen, enligt John. Mycket tyder vi kommer prata med det mesta runt omkring oss, och det kommer att gå fortare och bli mer omfattande är vad vi kan ana idag. John gillar inte fluffigt framtidsssnack, så här kommer det bli fokus på vad du och ditt företag eller organisation borde göra NU, för att att vara förberedda när tåget går. John Ekman har blivit känd som Chief Conversionista i det digitala Sverige. Han har gjort det till sitt kall att hjälpa företag att förbättra resultatet i sina digitala affärer (typ: högre konvertering!). Nu sadlar han om för sin nya mission som: Chief Conversationista där han ska lotsa det digitala Sverige genom nästa digitala utmaning – Röstgränssnitt.

Tobias Ahlin


Tobias Ahlin


Lead Experience Designer - Minecraft

Tobias Bjerrome Ahlin är designchef på Mojang, där han driver designen för ett av världens mest populära spel någonsin; Minecraft. Han jobbade som produktdesigner tidigt i Spotifys historia, han har varit utvecklare och produktdesigner på GitHub i San Francisco, och han är en frekvent föreläsare på den kreativa entreprenörsskolan Hyper Island.

Stephanie Kershaw

Stephanie Kershaw

Channel Sales Manager, UK Nordics & Middle East -Magento

Stephanie Kershaw, Channel Sales Manager at Magento, has been working in eCommerce for the last 7 years helping retailers with a variety of challenges from hosting solutions to email marketing strategies to build loyal customers, today she works for Magento working with the solution partner network to support them with new and existing merchants. she has had the pleasure of working with brands like Oliver Sweeny, Screwfix, Elemis, and Agent Provocateur

Patrik Müller

Patrik Müller

Moderator - DIBS

Patrik Müller har över tio års erfarenhet av e-handel, betalningar på nätet och är en flitig talare på konferenser, seminarier och utbildningar. Det som inte Patrik kan om e-handel är nästan inte lönt att veta. Inför Magentodagen är Patrik nyligen hemkommen från The big show, https://nrfbigshow.nrf.com världens största retailmässa.

Sanna Ramfors & Sofie Bjerkefeldt

Sanna Ramfors & Sofie Bjerkefeldt

E-com - Apsis

Sanna Ramfors, Ecom Expert, tillsammans med Sofie Bjerkefeldt, Ecom Produktchef, ska presentera Ecom automatiseringar som kan erbjuda personliga upplevelser för olika typer av kunder. Referenscase med Svensson i Lammhult kommer att visas genom två kundresor som är automatiserade beroende på vilket beteenden som läses in för varje person.

Robin Pettersson

Robin Pettersson

Here

Robin Pettersson arbetar som specialist inom Digital Marknadsföring och har erfarenhet från både små och stora e-handelsprojekt. Han har under åren föreläst på både Handelsakademin, Nordic Business Institute, BRG samt Digitalakademin och höll nyligen kursen "Digital Marknadsföring" för framtidens E-Commerce Managers på IHM Business School.

Anmäl dig redan idag för att säkra din plats