Välkomna till Webbhusets Magentodag. Vi presenterar för sjunde året i rad Sveriges största Magentoinriktade e-handelsevent. Webbhusets Magentodag är ett unikt tillfälle att träffa andra e-handlare, experter och beslutsfattare inom branschen, utbyta erfarenheter och knyta nya kontakter. Det är också ett utmärkt tillfälle att lära sig massor om hur man ökar konverteringen, vilka de senaste trenderna är och hur du utvecklar din e-handel.



TACK ALLA NI SOM BESÖKTE OCH DELTOG UNDER WEBBHUSETS MAGENTODAG 2018


Håll utkik för info om Magentodagen 2019

Vi på Webbhuset vill tacka alla deltagare som var med och gjorde den sjunde upplagan av Webbhusets Magentodag till en sån fantastisk dag. Tack till alla duktiga talare som levererade intressanta och inspirerande föreläsningar. Ett stort tack går också till våra partners Svea, Dibs och Nosto som hjälpte till att göra dagen möjligt.

#WHMAGENTO

Tid och plats

  • Datum: Torsdagen 1 februari, Clarion Hotel Post, Göteborg
  • Tid: 8:30 - Registrering och frukost.
    9:00-16:00 - Föreläsningar.
    16:00 - Bubbel och mingel.
  • Plats: Clarion Hotel Post, Göteborg
  • Pris: Gratis (för kunder, utvecklare och e-handlare).
    Leverantörer och övriga betalar 2459 kr (ex moms)

Vad ingår?

  • Entré
  • Lyssna till inspirerande talare och experter
  • Träffa över 100 andra deltagare och knyta värdefulla kontakter.
  • Möjlighet att träffa branschexperter och leverantörer
  • Lunch & fika
  • Eftermingel med Bubbel

Agenda

08:30 Registrering och frukost

09:00 Webbhuset introduktion

09:25 Patric Blixt, Ingrid.com / Förbättra din frakthantering

Internationella trender och nya innovationer.

10:00 Stephanie Kershaw, Magento / Channel Management Executive Magento, UK, Nordics & Middle East (English)

Challenges we see merchants facing and the growth of Magento. How Magento is being represented in the market. Magento product suite to help merchants with their challenges.

10:40 - 11:00 Fika

11:00 Sarah Hoof, Conversionista / Tjäna mer på de kunder du redan har

Vinnarna 2018 kommer vara de som kan använda ”the CRO killer combo” av data, psykologi & experiment för att optimera -inte konverteringsgrad utan kundlivstidsvärde.

11:40 Robin Pettersson, Here / Digital Marknadsföring

Vanliga fällor inom digital marknadsföring.

12:00 - 13:00 Lunch / Stekt fisk från Göteborgs fiskauktion med ägg & persiljesås, serveras med dillglaserad potatis
13:00 Patrik Müller, DIBS / Trender och nyheter inom e-handel

Patrik berättar om de senaste och starkaste trenderna inom e-handel och omnikanal.

13:20 Agnes Hammarstrand, Delphi / GDPR

Vad är viktigt att tänka på inför GDPR.

14:10 Benny Karlsson & Kristofer Fanger, KVD / 6 steg från surf till sälj i en av världens misstrodda branscher

Att sälja begagnade bilar online, går det?

14:45 - 15:10 Fika

15:10 Mats Forsberg, Urb-it / Förändring av retail branschen

Urbi-its resa och vad förändringarna i retailbranschen ställer för krav rent tekniskt.

15:45 Rikard Andersson, Nosto / Trender inom personalisering

Rikard kommer gå igenom vilken typ av personalisering som vi ser fungerar idag och vad vi kommer se mer av framöver.

16:00 - Summering med Mingel, Bubbel & magi

Talare 2018

Med glädje välkomnade vi flera välkända e-handelsprofiler på scenen.

Stephanie Kershaw

Channel Management Executive, UK, Nordics & Middle East

Stephanie Kershaw, Channel Sales Manager at Magento, has been working in eCommerce for the last 6 years helping retailers with a variety of challenges from hosting solutions to email marketing strategies to build loyal customers, today she works for Magento working with the solution partner network to support them with new and existing merchants. she has had the pleasure of working with brands like Oliver Sweeny, Screwfix, Elemis, and Agent Provocateur

Mats Forsberg

Entreprenör, och grundare av Urb-it

Mats Forsberg är entreprenör och en av grundarna till Urb-it. Mats har ett brinnande intresse för kundservice vilket speglar denna innovativa start-up som är etablerad i Stockholm, Paris och London. Mats kommer att tala om vad som har varit de största utmaningarna - framtiden förändring av retail branschen och vad det ställer för tekniska krav. Urb-it är en snabbväxande start-up som skapar ett helt nytt sätt att handla. Shoppa online och få varan personligt överlämnad inom en timma och exakt dit du vill och på ett hållbart och ett banbrytande bekvämt sätt. Helt på dina villkor!

Benny Karlsson

Marknadschef - KVD Bil

Benny Karlsson, marknadschef på Kvd Bil, berättar hur man säljer 26.000 begagnade bilar över internet med hjälp av datadriven kundinsikt, gamla och nya marknadsföringsmetoder och brutal ärlighet.

Sarah Hoof

Conversionista

Glöm snabba leveranser och andra hygienfaktorer. Nu ska vi gräva data, koppla köp till beteenden för att kunna påverka retention och kunders livstidsvärde. Föreställ dig att 40% av e-handelns intäkter genereras av 8% av kundbasen - och att 80% av marknadsbudgeten fortfarande läggs på kundanskaffning. Vinnarna 2018 kommer vara de som kan använda “the CRO killer combo” av data, psykologi & experiment för att optimera, inte konverteringsgrad, utan kundlivstidsvärde.

Rikard Andersson

Nosto

Rikard jobbar som Head of Northern Europe på Nosto och har tidigare haft rollen som affärschef på marknadsplatsen Fyndiq. Nosto är en avancerad men lätthanterlig personaliseringslösning som låter e-handlare skapa, lansera och optimera 1:1 marknadsföringskampanjer. Rikard kommer gå igenom vilken typ av personalisering som vi ser fungerar idag och vad han tror vi kommer se mer av framöver samt presentera case där e-handlare arbetat framgångsrikt med sin personalisering. Nosto analyserar kundernas beteende i webbutiken, lär sig deras preferenser, och använder datan för att leverera automatiserade och personliga rekommendationer i realtid för att förbättra kundupplevelsen.

Agnes Hammarstrand

Delphi

GDPR och eprivacy – nya regler för e-handlare. Det är mycket prat om GDPR nu. Företag som bryter mot reglerna riskerar böter på upp till 4% av omsättningen eller 20 miljoner euro. Samtidigt har vi även ett förslag till ny lag om digital marknadsföring som föreslår nya regler för cookies och direktmarknadsföring, som är lika viktig för e-handlare. Vi har bjudit in e-handelsdvokaten Agnes Hammarstrand, advokat och delägare på Advokatfirman Delphi, för att ge oss en introduktion.

Patric Blixt

CMO - Ingrid.com

Patrik Blixt, CMO och medgrundare av den intelligenta fraktväljaren Ingrid.com (fd Shipwallet) som ökar konvertering genom förbättrade fraktupplevelser för kunder som Adlibris, Apoteket och Footway. Patrik ska prata om internationella trender, nya innovationer som inspirerar. Som tidigare VP Marketing for Klarna, CMO för världens näst största IP-telefonitjänst REBTEL med 20 miljoner kunder och som CMO för den ledande prisjämförelsetjänsten Pricerunner.com, vet han hur man bygger och skalar digitala modeller.

Patrik Müller

DIBS

Patrik Müller har över tio års erfarenhet av e-handel, betalningar på nätet och är en flitig talare på konferenser, seminarier och utbildningar. Det som inte Patrik kan om e-handel är nästan inte lönt att veta. Patrik är en van besökare på världens största e-handelsmässa (IRCE) och har järnkoll på nya trender och vad framtiden inom e-handel har att erbjuda.

Robin Pettersson

Here

Robin Pettersson arbetar som specialist inom Digital Marknadsföring och har erfarenhet från både små och stora e-handelsprojekt. Han har under åren föreläst på både Handelsakademin, Nordic Business Institute, BRG samt Digitalakademin och höll nyligen kursen "Digital Marknadsföring" för framtidens E-Commerce Managers på IHM Business School.